fredag 23 januari 2009

Stunder som önskar

Det som gjorde min dag idag var min mormor:

Jag: ...och så hade jag en på mig bustier
Mormor: Jaha? Vad är det?
Jag: Ungefär som en korsett, fast det mer är sytt utanpå, såhär! (varpå jag givetvis visar för mormor) sådana som pinuppor hade förr.
Mormor: Jag brydde mig inte så mycket om dem.
Jag: Nej, men du förstår ungefär ändå?
Mormor: Ja, det tror jag, det var buffé det hette va?

Ja mormor, älskade, älskade mormor.

(Min mormor är min största idol, den som inspirerar mig mest, hon i min värld så fruktansvärt mycket att det inte går att förklara och i framtiden ska jag skriva om henne, och förklara hur fantastisk hon är)

1 kommentar:

Anonym sa...

Min mormor är också ganska härlig, det får man ge hen.

Hoppas du hade roligt sen.
godnatt agnes