lördag 8 augusti 2009

Nattligt svammel, dagens sanning.

Återigen sitter jag här. Stirrar i minuter, känns som att det jag vill, inte kommer fram. Att det jag skriver kommer ses som en pretentiös text i Aftonbladet, när de vill låtsas att de trots allt är en seriös tidning. Det är de inte. Finns inga seriösa tidningar längre, de är korrumperade, framhäver allt exakt som de vill, när det passar. Media idag, borde inte finnas. Jag vet inte ens om jag tycker att svt's nyheter är seriösa längre. Allt förenklas, blir mer och mer likt en se & hör tidning. Vi blir förlegade. Kulturen försvinner, rasar ner i stora högar, ibland kanske något bra kan krypa ut ur stenblocken men inte ofta. Varje dagstidning kommer säkerligen bli som Tranås Tidningen, där det finns dagens ris, till för de med för mycket tid så man kan klaga på bilister som inte stannade vid övergångsstället vid coop, eller Nässjö bandyklubb som inte tagit ned sin banderoll vid den stora rondellen. Det är faktiskt sommar nu, vad ska turisterna tycka?

Vad borde vi tycka?

2 kommentarer:

emil sa...

dagens ris är ju för övrigt så mycket medeltid det kan bli. häxjakt känns inte så 2009.

Bertil utan extra av något sa...

Tranås Tidning var bättre förr när den trevliga, duktiga, vackra, tjusiga, och smarta fotograf/reporter/redigeraren Bertil arbetade där. Då var det klass på den publikationen.