torsdag 25 november 2010

24/11

Igår hände något jag tycker är både obehagligt, läskigt och sorgligt på samma gång.

Jag var på ett av de två ställen jag är på om jag inte är hemma, alltså George. Benjamins kompis skulle göra quizet då den vanliga quizkillen inte var där. Vi, eller främst Benjamin skulle alltså supporta. Jag och Stephen körde tvåmanslag och... VANN!!!

För att spola fram en aning. Klockan var väl 1-2 något och jag stod och väntade i toakön. Den stora toan är trasig och alltid låst. Hur som helst kommer det ut en man därifrån som har en jagad blick och knuffar in mig megahårt i väggen. Jag känner att det luktar bränt om honom, öppnar toadörren och ser massa konstiga saker, i ett hörn ligger en blodig tröja och bränt tidningspapper, som alltså precis, precis har brunnit, i toan ligger en tändare och något hårt som också är blodigt. Och det luktar ungefär som bränd plast, sådär frätande.

Jag hämtar Benjamin, framförallt för jag inte vet vad jag ska göra, hans kompisar springer efter mannen från toan, som uppenbarligen är hemlös. Han säger att allt han ville var att ta sig ett skjut, elden var för att göra rent nålen. Historien gör så ont i mig. Vissa av de som var där var förbannande och sa saker som: Han kan lika gärna dö, trilla i floden... Jag blev arg och gick runt och skällde ut folk. Det som är mest sorgligt, med hela grejen är hur en människa kan bli så desperat att man går in på en pub och nästan tänder eld på den för att få knark. Jag undrar vad som fört honom dit, vad som hänt i hans liv för att leda honom dit han är idag. Och det är därför jag blir så arg, när folk säger att han kan lika gärna dö, för det är ett människoliv de pratar om. Och det gör mig så jävla förbannad.

Inga kommentarer: