måndag 5 november 2007

Behöver man hänga ihop?

Jag vet inte varför, alls, men jag älskar att kolla på hjärnlösa program (inte bara, men ibland) och det är så himla skönt, att slippa tänka, och slippa gå från tvn när det är klart och grubbla och ha ångest efteråt. Jag tycker om program som man får ut något av också såklart, men ibland, så är det helt enkelt så himla skönt att bara slippa.

Men sen tycker jag lite synd om hela Usa, för de har mest bara hjärnlösa program, och nästan inga samhällsnyttiga. Dessutom har de inga kanaler som svt, alla är komersiella (eller väldigt, väldigt små). Jag vill verkligen inte att svt ska bli komersiellt, eller (Sveriges Radio heller), för jag tror att om de blir det, tappar de sitt värde. Och jag älskar att kunna kolla på ett program utan att det kommer massa reklam emellan. Reklam är ju mest till för att hjärntvätta folket.

Samtidigt tror jag att om svt försvinner, är det större chans att allt går för långt, att vi kanske får en egen liten Fox-kanal som Presidenten styr, som i Usa, det är ju underbart, att bli helt felvriden av att se på nyheter, för man är inte källkritisk när man ser nyheter på tv, man går på allt, i alla fall jag. Och om vi fick en sådan kanal, skulle man ju lätt kunna få folket att stödja en, och gå på nästan vad som helst. Ibland undrar jag till och med, om man kan säga att Usa är en demokrati, visst de har fria val, men att registrera sig, på det sättet, och hur de ibland lyckas stänga ute folk från valen är väldigt onödigt. Dessutom är partierna ganska lika, och för många är det som pest eller kolera, eller nästintill.

Hela Usa är så jävla korrumperade att jag får ont i magen, det är ju så tydligt, men ändå inte, jag blir bara så arg, samtidigt som jag tänker vad kan jag göra åt det. Åka till vita huset och sparka Mr. Bush på smalbenet, eller ta han hårt i ena örat, och säga: You have been a very, Very, naughty boy Mr.President, say I'm sorry! Varpå han skulle avgå och be om ursäkt för allt, och återkalla alla trupper i Irak, men så funkar det ju inte i verkligheten, tyvärr. Dessutom, för ren fakta, mer amerikaner har dött på grund av striderna i Irak, än i själva 9/11, det säger ändå något om hur fruktansvärt sjukt och hur enormt onödigt kriget är.



Förresten så tycker jag att, personligen, jag nu faktiskt har skapat den perfekta skivan, den är verkligen ultimat, en såndär höstskiva som man bara lyssnar på om och om igen, och musiken är lite ledsen, men jag blir ändå glad av den, faktiskt. Den är så superbäst, ja enligt mig, så nu ska jag dela med mig av dess innehåll:
  1. Crosses - José Gonzáles
  2. Everybody's Gotta Learn Sometime - Beck
  3. Set The Fire To The Third Bar - Snow Patrol
  4. Sunrise, Sunset - Bright Eyes
  5. Hello Benjamin - Melpo Mene
  6. Sky Phenomenon - Jens Lekman
  7. Upp, upp, upp, ner - Bob Hund
  8. Creep - Damien Rice (jag vet, det är inte han som gjorde originalet)
  9. Where Does The Good Go - Tegan and Sara
  10. Mad World - Gary Jules

Inga kommentarer: