onsdag 28 november 2007

Du är min räddning

Jag borde inte sitta här, jag borde studera lite samhällskunskap. Jag är skjutit upp det hela veckan. Och den enda anledning till att jag inte gör den, är att jag är för glad. Ja, jag är inte nere alls, utan bara, så himla, oerhört glad. Och det är ju skönt i och för sig, men jag måste verkligen ta mig i kragen och göra något åt det. Men nej, det händer inte. Jag sitter mest ner, lyssnar på Kaizers Orchestra, är glad, och dricker te. Livet som det ska vara?

Sen önskar jag att jag inte var sådan, som måste vara så extremt planerad av mig. Man mår nog inte bra av det heller. Eller, jag är inte planerad, jag vill vara extremt planerad och mår dåligt för att jag inte är det. Sen är jag väldans glömsk, jag glömmer nästan alltid att ringa folk när jag sagt att jag ska göra det, men samtidigt, så svårt är det väl inte att ringa själv, eller?

Ja, och sen är jag feg också, för den enda lektionen jag har imorgon är matte, och jag övervägde länge att skriva en lapp till min lärare, för jag inte vågade gå upp till hans lektion och knacka på och fråga om jag kunde jobba hemma (vilket jag vet att jag skulle få om jag frågade). Det var inte det att jag inte vågade prata med honom, utan det att jag hatar när man knackar på och en helt okänd klass stirrar på en, sånt gör att jag får jätteont i magen. Tillslut tvingade jag en vän att hänga med, väldans snällt tyckte jag. Så jag frågade ju sen trots allt, och slapp gå, så imorgon är jag hur som helst ledig hela dagen!

Grejen är att det känns som att jag är för glad, och därför försöker jag hitta saker som ska göra mig mindre välmående, och det finns saker som trycker på lite, men inte så de påverkar det stora hela. Jag tänker mer, att ja, det är sådant som händer. Kanske har jag helt enkelt blivit en jävligt positiv människa, och det borde jag ju glädjas över, och det gör jag med. Som tusan.

Bra saker just nu:
  • Snön, (egentligen hatar jag snö, jättemycket, men nu tycker jag bara det är fint).
  • Att gå hem 5 kilometer (på grund av det som står ovan, snön, det är så vackert).
  • Kylan (Ja, jag tycker om att frysa just nu, det blir desto mysigare när det är varmt).
  • Te! Jag dricker det hela tiden just nu, lever nog mer på te än mat.
  • Positiva Agnes (Alltid bra)
  • Böcker (Dricka te, och läsa, nästan det bästa just nu)
  • The Moldy Peaches (de ger mig rysningar).
  • uTorrent (Jag har lärt mig att ladda hem)

Oj, nu kom jag precis på varför jag är så himla glad, det är för att jag blev lite halvdeppad mitt på natten, och skulle se allt ur bra synvinklar, det slutade visst aldrig. Jag tycker nästan det är bra att vara skitstressad för jag inte riktigt gör min samhällskunska, för då har jag ju något att göra sen i alla fall.

Inga kommentarer: