måndag 6 oktober 2008

En liten petitess

Det behöver inte vara helt fantastiskt, helt förändrat, helt himlastormande. Bara en förändring, en liten tanke, känsla, som har betydelse, som gör någon skillnad för mig. För vardagen känns så oändlig just ikväll, och jag behöver något, någon som kan ge mig lite extra, jag vet inte, extra liv, extra andetag, mer helt enkelt. Mer än det här, som är just nu. Bara idag. Kanske tills november börjar, december? Ett tag, en stund, en minut, sekund. Just idag känns det lite kvävande, tryckande. Påtagligt. Eller bara just nu, precis just nu. Den här dagen, den skaver i varenda hörn jag har.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänker att om jag slänger in en kommentar då och då, kanske du lättare förstår att vi (jag) faktiskt uppskattar dina inlägg.

Ha det så roligt in france nu! Och tunisien och allt vad det var.