måndag 21 januari 2008

Inget kul alls behöver man vara

Listen to me, mum, if you want to fix this, you have to listen!
Så säger ju Doktor Phil. Men jag vill helst slå honom, för jag tycker att han är så jävla dum. Men när jag var liten tyckte jag att allt han sa var så fruktansvärt smart och lite ville jag nog bli som honom. Men nu har jag kommit på att det är så otroligt synd om hans fru, som alltid måste sitta där och se glad och förstående ut, medan hennes man gör karriär. Och hon ler bredvid. Stackars henne tänker jag då. Därför vill jag sparka Doktor Phil på smalbenet och skrika jävla gubbjävel, du fattar inget alls. Stackars de som är med sen, tror att allt ska bli bra, eller så söker de bara berömmelse. Finns det ens något bra på tv nuförtiden? Inte ens filmkrönikan är som den var. Jag saknar Sunes Jul och allt sådant. Jag saknar livet som det var innan, innan jag tyckte Doktor Phil var dålig, ja, innan han fanns faktiskt. Jag saknar att inte kunna säga exakt som jag vill. Jag saknar att kunna sova och känna att jag duger. Ja alltså, jag duger. Men det är så jävla mycket man måste prestera hela tiden.

Så kanske Doktor Phil också känner.

Inga kommentarer: