torsdag 24 januari 2008

Och du, det är inte så farligt

Jaha, jag vet inte riktigt vad ni som läser detta gör när ni har ångest, om någon nu läser alls. Men jag köper en massa onödiga saker. Det stämmer inte med något alls faktiskt, hur jag vill vara eller hur folk kanske ser mig för den delen. Idag köpte jag massa saker och jag vet inte riktigt varför. Efteråt kände jag att jag mådde lite bättre dock, men ändå, nu har jag ju ångest för att jag har bränt så mycket pengar. Jävligt onödigt rent ut sagt.

Kändes i så fall bättre att betala en skuld på 120 kr till biblioteket i Tranås, den lilla staden jag bor i, då de inte får särskilt mycket pengar eftersom Tranås politiker tydligen inte tycker att bibliotek är så viktigt. Det tycker jag. Jag älskar bibliotek. När jag var liten brukade min mamma ta mig till biblioteket och låna böcker med/åt mig. När jag var tio läste jag faktiskt Dumas "De tre musketörerna" i originalversionen. När jag sa det till min lärare trodde inte han mig. Sen när han en gång gick förbi mig och mamma (som också är lärare) så sa jag åt henne att säga att jag visst läst den, bara för jag blev så upprörd när han inte trodde mig. Så det så.

Hur som helst, det här med ångest. Stor sådan idag. Mår lite illa för den. Korta meningar. Bra. Ju. Och så vidare. Och så vidare. "Man får inte börja meningar med och", jamen, det skiter jag fullständigt i faktiskt. Det är många mer än jag som gör det. Fint ny inköpt nagellack på fingrarna ändå, och det kostade bara 20 kr. Fast, vad ska jag annars göra när jag har ångest? Resa världen runt? Synd att jag inte har de pengarna bara.

Inga kommentarer: