onsdag 23 april 2008

Drömmar är för nybörjare.

Det är ju inte så, att hela världen är sådär, svart eller vit. Det är inte heller så, att allting måste vara så himla säkert. Inte så att allt bara, är, sådär, jobbigt som det kan vara. Och jag vet inte riktigt varför, vissa ibland tycker att man måste vara så. Som två halvor, helt exakta, precisa. Man måste ju veta för annars går det inte. Men nej, jag tycker inte man ska vara sådär, helt besluten. Jag kommer nog inte tycka samma nu, som sedan. Kanske ens inte imorgon, man ändrar sig hela tiden. Det är så mycket vi och dom, hela, hela tiden, och jag klarar väl inte av att välja sida nu, för tänk om jag bara vill byta, får man inte det då? Mest är detväl för, att jag ibland känner att jag är helt fel ute, som när man fallit in i något och gör det bara för vanans skull, som ett långt förhållande, där man glömt bort varför man egentligen är tillsammans, bara fortsätter, och det tar liksom aldrig slut. Förens en dag, då kommer allt, bara sådär, men det behöver inte betyda att man ändrar allt, för det här med vanor, är rätt farligt, faktiskt, som med kaffe, när man väl är beroende, inte fan vill man sluta, för så farligt för hälsan är det ju inte, och gott är det med. Men andra vanor, inte rökning, inte alkohol, utan sådana där saker man gör, bara för man alltid gjort. -Jag röstar på socialdemokraterna för det har jag alltid gjort! Jo, men om man tänker så, kan man lika gärna rösta blankt. Det kommer nog jag göra, kanske, rösta blankt, jag skiter fan i att jag är politisk, jag tror inte det finns en enda ledare som gör som de säger ändå. Man kan också kolla på tv-program, trots att de inte alls var som förr, som filmkrönikan, nu vet jag inte vad jag tycker, men när jag ser det får jag en varm nostalgikänsla i hela kroppen, tills jag kommer på, att visst fan var det bättre innan en finlandssvenska ledde det. Inget ont om finlandssvenskar. Sen gör man saker för att man borde, som körkort, det tar jag för jag borde. Men nu är det ju såhär, hursomhelst, allt behöver inte vara bra/dåligt, svart/vitt, vi/dom, allt är mera, grått, ihoprört, ett virrvarv av allting. Och jag tycker att det är precis så som det ska vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

äntligen skriver du något.

och dessutom något vettigt. bra

Anonym sa...

Rösta inte blankt. Det påverkar inte valresultatet och politikerna kan fortfarande skryta med att valdeltagandet är högt. Helt meningslöst alltså.

Istället borde du rösta på Direktdemokraterna, www.direktdemokraterna.se, ett parti tycker precis som du i alla frågor. Om du sedan inte tycker någonting alls så kommer även den åsikten bli representerad.