måndag 7 april 2008

Good things, a good day

Okej, härligt dag, solen skiner, bra musik i öronen, allt sådant, härligt, härligt, ljuvt.
Jag känner för en lista, en lista på fina ord. Som låter fina i munnen:
  • Likviderad idiot (okej, det var två, men man får göra så!)
  • Förgätmigej (Fin innebörd, lite, fin blomma med)
  • Längtan
  • Sommarskyn
  • Söndersliten
  • Vattenhinna
  • Existens
  • Gryning
  • Regnmantel
  • Kärleksnätter

Det finns ju många mer, men det var de jag tänkte på nu. Dessutom, finns det något härligare än lukten som blir efter sommarregn? Då asfalten är lite blöt sådär och har värmts upp av solen. Då får man lust att springa tills man inte orkar mer, eller kanske bara gå och hålla någon i handen, eller lägga sig ner i gräset, och känna hur det killar på ryggen.

1 kommentar:

what'shername sa...

bra bra agnes , finna ord :P
vi hittar på egna fina ord tycker jag och ballar ur nån dag, som vi brukar

solskensdrömmar
sandvit
andningspust
harmoni

jag känner mig lite bra att jag bytte bloggsida , känns bättre. puss på sig