fredag 10 december 2010

Om att flyga 2

På grund av flygrädsla har jag inte kunnat skriva innan. Jag har varit allt för rädd och orolig. Haft ont i magen, varit stressad och inte kunnat tänka alls. Men nu, nu är jag framme i Uppsala. Alltså överlevde jag. Däremot trodde jag verkligen att jag skulle dö när jag satt på planet mellan arlanda och amsterdam, på väg in, började hela planet ryck och skaka. Jag fick seriös dödsångest. Såg hur alla på planet liksom rycktes från sida till sida i sina stolar. I högtalarna ropade de ut att det bara var "some tiny bumps, hehe". Jävla idioter tänkte jag, vi kommer dö. Inga tiny bumps här inte. Döden. Döden kommer. Jag började gråta. Igen.

Men jag överlevde visst.

Annan rolig sak är att jag skrev på min uppgift till skolan på planet. Bredvid mig hade jag en universitetslärare i kemi, som ansåg att han fick klaga på mitt språk, säga att jag missuppfattat uppgiften osv. Alltså läste över axeln. Han kanske försökte var snäll, men jag blev mest ledsen och kände mig dålig. Allting slutade med att jag satt med datorn i knät, vänd mot honom, hukad över skärmen för att han inte skulle kunna läsa.

Nu dricker jag vin, sen ska vi ut. Livet känns fint ändå. OCH OCH OCH, Essa är här. Min borttappade släkting som bor 3 minuter från Julia. Bra sådant där tycker jag.

Inga kommentarer: