lördag 16 oktober 2010

Antikrundan och Knut

Mitt absoluta favoritprogram på tv är antikrundan, och har väl varit det sen jag var 6 eller något. (pappa vet nog exakt). Härom natten drömde jag att jag befann mig i uppsala, och gick runt på någon liten gata. Helt plötsligt stod jag utanför Uppsala Auktionskammare där min personliga hero Knut Knutson jobbar. Jag gick in och överallt fanns massa 1700-tals möbler, 1800-tals målningar (mest neo-impressionistiska, när man duttade på färgen i små prickar typ). Och där, mitt bland alla möbler står Knut. Jag gick fram och frågade om jag fick vara där, på dagarna och lära mig. Absolut sa han och började visa mig massa saker. Sedan gick jag därifrån när vi var klara, och tänkte i drömmen, hur fan ska det här gå. Jag bor ju i Frankrike.

Titta vad finurlig han är: 


Klicka på bilden för källan.

1 kommentar:

JuliaSimon sa...

du kunde fått bo hos mig!