fredag 15 oktober 2010

Trögtänkt

Ibland känner jag mig så otroligt korkad. Som nu när jag har försökt att förstå en text till konstvetenskapen som är skriven på svenska till och med (de flesta texter och böcker är på engelska). Jag förstår inget alls. Jag förstår orden var för sig, men jag fattar inte vad fan han vill säga. Kanske för att texten är skriver på 40-talet och aldrig omskriven sedan dess. Kan jag skylla på det? JA, det kan jag! Dock känns det jobbigt för min svenska känns som bortflugen. Inte sådär som de som bor i USA som helt plötsligt inte kan svenska längre, men den mer avancerade svenskan. Jag kan inte ens skriva en vettig text längre. Men det löser sig nog.
 
 Ungefär såhär uppgiven känner jag mig nu:

1 kommentar:

Anna sa...

Hej fina du! Nu söker jag folk som gillar att skriva till ett projekt jag håller på med, en kärleksbok fylld med både hjärtskärande och magpirrande kärleksnoveller helt enkelt. Tycker du det låter lite intressant får du gärna kika vidare och läsa lite mer om det på bloggen, tjoho ♥