söndag 10 oktober 2010

Secours Catholique

Nu har jag varit på katolska hjälpens loppis. De ordnar en varje halvår. Idag var det total utförsäljning. Jag kom hem med 3 kappor och 5 tröjor för totala summan av 4 euro. Sedan köpte jag sylt som de söta tanterna gjort också för 2.50 euro. På grund av dåligt samvete skänkte jag ytterligare 5. Det känns på något sätt fel att gå där och handla massa saker, när jag vet att andra behöver det bättre. Känns som att jag snattar från uteliggare.

Jag försöker hela tiden rättfärdiga det med att jag är student, jag ska köpa mat för 170 euro i månaden och ha roligt med samma pengar. Det blir inte så mycket i slutändan. Så jag kanske kan få köpa 3 kappor och 5 tröjor för 4 euro ändå?

Min uteliggare är borta. Jag har inte sett honom sedan i våras. Det oroar mig, jag hann aldrig bjuda honom på kaffe. Men ibland fick han mat när jag gick förbi.

Hur som helst, katolska hjälpens loppisar är otroligt billiga.

Inga kommentarer: