söndag 10 oktober 2010

snabbmat

De som känner mig vet att jag är anti multinationella företag (slå upp om du inte kan), som McDonalds, CocaCola osv. De som känner mig ännu mer vet att jag ständigt har en inre strid eftersom jag faktiskt tycker det är gott med de båda. Speciellt när jag är bakis. Men hur som helst, det går ju att finna andra alternativ till bakismat, typ fransk kebabrulle med kyckling. På min gata som är ungefär 100-200 m har jag cirkus 7-8 kebabställen. Och nej, jag överdriver faktiskt inte. Dessutom har jag 4 affärer som framförallt säljer torkad fisk.

Men nu har jag hittat subway också. Eller återfunnit. En roadtrip i Usa med familjen när jag var 6 eller 7 ledde till att vi åt mycket subway sena kvällar i motell. Jag har fått för mig att subway är mycket snällare och därför är det okej. (snälla motbevisa mig inte). Och det bästa är att man kan köpa den stora mackan, äta hälften, spara resten och äta till frukost. Smidigt. Det kan man inte med McDonalds för då smakar det plast.

Jag äter alltså inte ofta på McDonalds, kanske några gånger per år. Och varje gång har jag innerst inne skitdålig samvete och förbannar mig själv.


OCH, här kommer vi till det bästa. Subway ska öppna precis, precis nedanför mig. Jag ska söka jobb där också. Fast det är mest för jag behöver pengar.

1 kommentar:

Bertil utan extra av något sa...

Du glömde alla affärer som säljer peruker. Sådana, tillsammans med solglasögon, kan vara bra att ha vid bakfylla. Om man har vett att skämmas, vill säga.