fredag 8 oktober 2010

Nytt hår

Så, nu har jag klippt mig. Besöket resulterade i att jag svettades onormalt mycket för jag var otroligt nervös. Framförallt när frisören lade det långa, långa håret i mitt knä för jag skulle se hur mycket det var. Hur som helst. Det känns skönt, luftigt.

Anledningen till att jag klippt av mig håret är för att jag ska ändra mitt liv.
Att göra hädanefter:

- Jag ska gå till antikaffärer och fråga om jag kan få vara där. Bara för att lära mig. Har redan gått till en tjusig men de ville inte ha mig. Kanske nu när jag har så stylish hår?

- Jag ska läsa alla moment till varje delkurs till min utbildning i konstvetenskap.

- Städa mer. (ja Julia, jag ska tvätta också)

- Vara mer positiv överhuvudtaget. Har varit lite mer svart senaste tiden.


Nu kanske man kan tycka att det är onödigt att klippa av sig håret. Kan ju trots allt ändra sig ändå. Men jag har alltid varit sådant. Jag måste markera nya faser i mitt liv ordentligt. Hellre klippa det än att färga det grönt liksom.




Och där var håret. Förlåt pappa. Jag kanske kunde ha sparat mitt avklippta hår att limma fast när du kommer?

Inga kommentarer: