onsdag 19 mars 2008

Lets talk about..?

Efter en diskussion med en vän, kom vi fram till att det jobbigaste, (i alla fall bland det jobbigaste) som finns är människor som alltid tycker, eller verkar tycka att de är betydligt mycket bättre än alla andra. Däremot har de alltid funnits, kommer alltid finnas, jag är nog sådan också i vissa avseenden, tyvärr. Hur som helstfolk som säger att; men, det där kan man inte ha på sig/lyssna på/tycka etc. Jag får gåshud, av denna slags "elit" som verkar tycka att de är så jävla mycket bättre, trots att en liten del av mig också vill vara med, en av dem, fast sedan tänker jag en massa elaka tankar om dem istället, för att jag kanske lyssnade på just det där banden, som är så mainstreem eller kommersiellt. Jag reagerar väl så för jag är så jävla osäker själv, men jag blir ändå förbannad, för man borde väl fan förstå att människor är osäkra, och om man själv utger sig vara en auktoritet är det lätt att man tas på allvar och jag blir så arg på de som verkar tycka det är så jävla kul att sätta sig på andra. Förbannad, förbannad, rosenrasande.

Men, som jag sa, jag är sådan ibland också, men jag kommer fortfarande vara lite små arg på de som är likadana.

1 kommentar:

Anonym sa...

mm, det är så sant. det har blivit mainstream att inte vara mainstream och det är så töntigt! detta blandat med elitism är bara bäddat för arogans!

tänk om inget skulle vara mainstream , då skulle ingen vara något. typ, ballade ut lite kanske
/ natta :D