fredag 21 mars 2008

Live it through

Jo, på tisdag åker jag till Paris, och då har jag tänkt att sitta på café och läsa alla de där böckerna som jag aldrig läser (vissa har jag läst halva, men vissa inte alls), och jag ser verkligen fram emot det så fruktansvärt mycket, visserligen måste jag studera och praktisera också men hur som helst, jag kommer ändå andas. Jag tror verkligen att det ska vara fint väder och om det inte är det kommer jag vara jätteknäckt hela veckan, eller nej inte riktigt, men jag hoppas, hoppas, hoppas att solen skiner och att jag kan sitta i en park och läsa. Sedan ska Kevin och Pablo ta mig till en massa konserter och det är ju inte sämre det, fy vad härligt, verkligen! För att vara lite extra lycklig, borde alla få ha en Kevin och Pablo att hälsa på, faktiskt. Fast sedan har jag självklart ångest för min packning, men den är ju bara materiell, och vad är matriella saker i en värld som denna?

Förresten läste jag precis om en kvinna som gav ut sin första bok när hon var 78, då tänkte jag, härliga kvinna, sådan vill jag med bli. Och, appropå saker som man mår bra av nyckelupproret i Norrköping, är inte det en av de härligaste saker som hänt? En massa människor som går mot nazister och skramlar med sina nycklar, med slagorden: Gå härifrån! Är det inte härligt? Att det är så, jag blir helt varm av tanken, det behövs mer.

Jo de böcker jag tänkt läsa hitills är; Brott och straff och Hundra år av ensamhet, någon som har tips på någon mer?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nyköping var skönt.
Visar att man kan visa att man bryr sig utan att kasta sten. Något som vänstern brukar ha svårt med annars.
Och så tänker jag att du ska ha det trevligt in france. Det är du värd.