söndag 9 mars 2008

The moment I said it

Jag fick inte sommarjobb där jag verkligen trodde att jag skulle få det, så nu har jag massa ångest faktiskt, jätte, jättemycket ångest, kulkulkul. Jag hatar sommarjobb, man borde få sommarstöd, eller något liknande. Fast jag är ganska bra på att spara pengar, så jag antar att jag måste spara massa, massa nu, fast jag kommer göra av med massa i Paris i påsk, så det kommer nog inte gå så bra. Men om allt skiter sig har jag ju pengar, men jag vill inte använda dem, då lever jag nog hellre pank faktiskt. Och egentligen är man ju inte riktigt pank heller, för att mina föräldrar betalar ju mat och sådant, jag överlever ju hela tiden ändå.

Sen har jag ångest för mitt körkort, jag måste börja ta lektioner nu ungefär, annars kommer jag aldrig få det där jävla körkortet.

Nu är det söndag, jag borde öva på en massa pjäser, men helst vill jag ligga i min säng och läsa Sylvia Plaths dagböcker, det är mycket härligare. Eller så borde jag jobba i trädgården, det tycker pappa, och då får jag väl kanske hålla med, trots att jag inte vill det alls. Söndagar är den mest onödiga dagen, tänker bara på att imorgon börjar skolan igen, så man kan inte vara uppe sent, men man är ledig, men har ändå väldans tråkigt, känns som att det aldrig finns något att göra på söndagar. Fast om lördag var som söndag, skulle det ju bli samma sak. Kanske får släpa ut mig i trädgården då, och göra något vettigt.

Eller så köper jag en trisslott och blir miljonär!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det sista lät bra